zaterdag 30 mei 2009

[Affective Computing] Genialiteit kent geen tijd

Een van de eerste dingen die naar boven komt, is de GSR, ook wel de Galvanic skin response. Onderzoek geeft resultaat en ik wou graag weten wat het is. In de Engelse tekst hierboven wordt er verwezen naar het spel: Relax-to-win. Dit is niet het nieuwste van het nieuwste. Ontwikkeld in 2004 alweer, maar toch verwijst het naar Affective Gaming. Het werkt met een scanner die je Galvanic skin response meet via een roze gevaarte. Je moet ontspannen om te winnen. GSR is dus geen apparaat (helder moment) maar een simpele lichamelijke reactie. Deze kunnen ze scannen met de meest simpele apparaatjes, als het in 2004 al kan, is het nu al helemaal een eitje. Maar het is toch redelijk futuristisch. We hoeven alleen te ontspannen om te winnen. Het doet me denken aan de futuristische shows, zoals Star Trek (‘live long and prosper’) en een oud nieuws bericht, waarin verteld werd dat er een apparaat uit het programma werkelijk geproduceerd was door de NASA. Nou zocht ik op GSR, alleen dan volluit geschreven en je raadt nooit wat ik tegen kwam. Star Trek! Het doet me afvragen of alles wat we in de toekomst tegen zullen komen, uit programma’s komt als Star Trek, Battlestar Galactica of Star Wars.
http://en.wikipedia.org/wiki/Galvanic_skin_response
http://memory-alpha.org/en/wiki/Galvanic_skin_response

Geen opmerkingen: